Vindinge Sogn

Aarhus, kl. 08:00

Sidste nyt

VALG TIL MENIGHEDSRÅDET

Afholdes tirsdag den 17. september 2024, kl. 19,00 i konfirmandstuen.

Der er hård brug for folk med interesse for lokale aktiviteter i og omkring kirken. Der efterlyses bl.a. kompetencer inden for økonomi, PR og IT.

Det vil være en gevinst for sammenhængskraften i lokalsamfundet, hvis flere vil deltage i denne fælles opgave.

Menighedsrådets afholder årligt 10 møder á max. 3 timer, hvor vi tager beslutninger inden for de givne rammer, og hvor vi - i det omfang ressourcerne tillader det - planlægger en masse aktiviteter til gavn for vores lokalområde.

(KB, 30/6-24)

NYT KIRKETAG

Det går planmæssigt med at udskifte kirkens tag. Inden stilladset nedtages vil kirken også blive kalket, ligesom vinduerne vil blive malet.

Kirken vil være i fuld drift i hele byggeperioden, som er planlagt til perioden januar - november 2024.

På stillads over indgang til kirken har konfirmander - i samarbejde med en lokal kunstner - lavet en interimistisk dekoration/udsmykning.

(KB, 22/6-24)

KIRKELADEN

I forbindelse med det igangværende arbejde på kirken er det også hensigten at istandsætte kirkeladens facader.

I øjeblikket er facaderne afrensent og klargjort til opbygning af jævne overflader og kalkning.

Det har imidlertid vist sig, at overfladerne tidligere er blevet behandlet med et produkt, som kalken ikke binder særlig godt på. En konservator har anbefalet en bestemt behandling; men Fyens Stift har bedt om at få standset arbejdet pga. nogle juridiske problematikker.

Det vides derfor ikke, hvornår arbejdet kan færdiggøres.

(KB, 2/7-24)

Kirker i sognet