Information om menighedsrådsvalget 2016

Stenderup menighedsråd har fem medlemmer plus præsten og en medarbejderrepræsentant. Rådet vælges for en fireårig periode.

I begyndelsen af september 2016 afholdtes orienterings- og opstillingsmøde.

To af medlemmerne træder ud af rådet. Det er Jens Juhl Pedersen og Tina Laugesen.

Der er derfor valgt to nye medlemmer, som indtræder ved kirkeårets begyndelse, den 1. søndag i advent. De to medlemmer er: Solveig Andersen (Stenderup Knudevej 1) og Gert Skou Hansen (Lykkeskærvej 1). Begge bydes velkommen i rådet, og vi ser frem til et godt samarbejde.

Øvrige medlemmer af Stenderup menighedsråd er fortsat Inger Kirstine Knudsen (Ved Anlægget 2, Holsted), Inga Viuf (Stenderupvej 13, Stenderup) og Hans Kristian Lundsgaard (Holleskovvej 28, Stenderup).

Da der ikke er indleveret mere end én kandidatliste, er valget den 8. november aflyst, og der er da tale om aftalevalg.

Siden menighedsrådslovens vedtagelse tilbage i 1903 har der, så vidt vides, ikke været afviklet afstemning i hverken Føvling og Stenderup sogne til menighedsrådsvalg.

I november måned afholdes konstituerende møde.

Hans Kristian Lundsgaard,

Stenderup Menighedsråd