Babysalmesang

Billeder

babyhygge i kirken

Babysalmesang hver tirsdag kl 10.00 i Pedersborg kirke.

Babysalmesangen foregår i selve kirkerummet, men efterfølgende er der mulighed for en hyggestund i sognegården, hvor der er kaffe/the til de voksne.

Alle børn mellem 3 og 10 måneder kan deltage sammen med deres far eller mor (eller anden voksen, som barnet er knyttet til).

Babysalmesangen ledes af organist Solveig Bjergkvist. Har du spørgsmål er du velkommen til at ringe på tlf. 57 82 01 70 eller maile til solveig@bjergkvist.dk. Du kan også sende en sms til 30 22 94 53.

Tilmelding snarest muligt til solveig@bjergkvist.dk.

Medbring gerne selv et tæppe, lammeskind el. lign. som dit barn kan ligge på.

Babysalmesang er bl.a. at stimulere barnets umiddelbare glæde ved musik og inspirere forældrene til den særlige kontakt som aktiv musikudøvelse giver mulighed for.

Babysalmesangen har til hensigt at knytte glade og varme oplevelser til salmerne og til kirkerummet for både børn og voksne.

Babysalmesang handler ikke om at lære babyer at synge, men det kan stimulere barnets musikalske og sansemotoriske udvikling. Gennem bevægelser, gestik, lyde og andre sanseoplevelser kan babysalmesang berige børn og voksne med værdifulde redskaber til at styrke båndet mellem dem.

Babysalmesang er ikke kun for sanglærker og musikalske vidundere, men et tilbud til barnets nærmeste voksenkontakt og det kræver ingen forhåndskendskab til kirken. Alle kan deltage.

På gensyn

Solveig