Aktiviteter for børn

Babysalmesang

Næste hold babysalmesang begynder onsdag 19. august i Rousthøje Kirke.

Babysalmesang er et tilbud til babyer som bor i Agerbæk, Vester Starup, Fåborg, Årre, Grimstrup og Rousthøje sogne og deres forældre

Kan babyer synge? Nej, det kan de måske nok ikke, men det er heller ikke meningen med babysalmesang. Derimod er meningen med babysalmesang, at musik, rytme, bevægelse og selvfølgelig sang kan hjælpe med at få salmer ”sunget” ind i et lille barn, så salmerne kan følge det resten af livet.

Babysalmesang er også en lejlighed til at forældrene kan få genopfrisket og lært nogle salmer som kan bruges derhjemme, når barnet vågner, eller skal sove.

Musikpædagogen vil lede babysalmesangen og vi sørger for, at der er kaffe og te på kanden både før og efter babysalmesang, og der vil udover babysalmesangen også være mulighed for en snak med hinanden og os.

Det er gratis at deltage, men I skal medbringe et tæppe eller et andet form for underlag, da gulvet i kirken er koldt.

Vi skal gøre opmærksom på, at der er begrænsede pladser, så tilmeld jer hurtigst muligt ved at maile til sognepræsten

Minikonfirmand

Rousthøje og Grimstrup Kirker er også for børn!

Derfor indbyder vi børn i 2-4 klassealderen i Rousthøje og i Grimstrup til at deltage i vores ”Kirke for børn” dage. ”Kirke for børn” foregår i Graverhuset ved Rousthøje Kirke og i Grimstrup Konfirmandstue. Børnene, der tilhører Rousthøje, og børnene der tilhører Grimstrup får, hver kirkegruppe for sig, ca 2 times undervisning efter skole over 3 dage. Her hører vi bibelfortællinger, lærer om kirken og hvad vi bruger kirken til.

I Rousthøje undervises børnene i uge 20 i graverhuset og i Grimstrup undervises børnene i uge 19 i konfirmandstuen.

Vi afslutter forløbene med:

- Familiegudstjeneste for Grimstrupbørnene kl. 10.30 i til friluftgudstjeneste i sportsfestteltet i Grimstrup i forbindelse med sportsfesten.

- Familiegudstjeneste for Rousthøjebørnene kl. 9.00 i Rousthøje Kirke.

Børnegudstjenester

Hold øje med kalenderen. Vi har børnegudstjenester fordelt over hele året.

Eksempelvis:

- Juleafslutninger

- Høstgudstjeneste i børnehøjde

- Påskegudstjeneste i børnehøjde, Palmesøndag med børnekor

- Dåbsjubilæum

- Familiegudstjeneste i Sportsfestteltet med minikonfirmanderne

- Fastelavnsgudstjeneste

Børnekor

Julebørnekor og påskebørnekor

Går du i 0.-6. klasse klasse og elsker du at synge?

Har du lyst til at være med i et ”julebørnekor” eller et "påskebørnekor"?

Så har Grimstrup Kirke et rigtig godt tilbud til dig!

4 dage kommer vores organist Bente Kjøller i konfirmandstue og øver julesange eller påskesange med dig. Du skal blot gå hen i konfirmandstuen og så står Bente klar til at tage imod dig.

Julebørnekor afsluttes 1. søndag i advent - i Grimstrup Kirke, hvor sangene synges for alle i kirken.

Påskebørnekor afsluttes Palmesøndag - i Grimstrup Kirke, hvor sangene synges for alle i kirken.