Information om Menighedsråds valg 2024

Der har været menighedsrådsvalg i Gerding sogn & Blenstrup sogn.

Det nye menighedsråd er:

Gerding sogn

· Bjarne Troelsen

Blenstrup sogn

· Kjeld Juhl Nielsen

· Peter Pindstrup

· Mette Christensen

· Berit Kock Christmann

· Peter Mikkelsen

Herudover er følgende valgt som stedfortrædere

Blenstrup Sogn

· Janne Vestergaard

· Annette Winther

Det er muligt at udløse et afstemningsvalg, hvis der indleveres en kandidatliste:

• En kandidatliste kan indleveres frem til 15/10-2024 • Kandidatlisten for Gerding sogn kan afleveres hos Bjarne Troelsen, Sct. Jørgensvej 3 Gerding, eller Peter Rønne-Hansen, Ranunkelvej 9 Blenstrup, 9520 Skørping.

• Kandidatlisten for Blenstrup sogn kan afleveres hos Peter Rønne-Hansen, Ranunkelvej 9 Blenstrup, 9520 Skørping eller Margit Dahlgaard, Brøndparken 12 Blenstrup, 9520 Skørping.

• Kandidatlisten skal udarbejdes på en godkendt formular. Formularen findes på Kirkeministeriets hjemmeside www.km.dk • En kandidatliste for Gerding sogn skal underskrives af 1 stiller.

• En kandidatliste for Blenstrup sogn skal underskrives af 5 stillere.

• Der skal vælges 5 medlemmer til menighedsrådet for Blenstrup sogn, og 1 medlem for Gerding sogn til en periode på 2 år • Et eventuelt afstemningsvalg afholdes den 19. november