KOR & MUSIK

Børnekor og Brande Kirkekor

Børnekoret er for børn i 2. - 4. klasse.

Børnene lærer:

• at bruge deres stemme rigtigt
  • at forstå salmetekster
  • at kende gudstjenestens forløb
  • at synge flerstemmigt sammen med kirkekoret.

Når børnene er klar til det, går de til optagelsesprøve til Kirkekoret.

Børnekoret øver i Sognegården hver tirsdag kl. 15.00– 15.50.

Brande Kirkekor består af børn og unge fra 4. klasse og op

Koret medvirker ved:

• højmessen hver søndag
  • vielser
  • kirkekoncerter

Brande Kirkekor øver i Sognegården hver tirsdag kl. 16.00 – 17.00.

Har du spørgsmål, er du velkomme til at kontakte Eunjin Ko Dey tlf. 25567302  (kkonjin@hotmail.com)

Brandekoret

Brandekoret er et tilbud til sangglade damer og herrer i alle aldre. Koret er finansieret af Brande Kirke og deltagelse er gratis.

Der arbejdes med 3- og 4-stemmige korsatser – både danske og udenlandske og i forskellige genrer. Det er ikke nødvendigt med nodekendskab for at deltage.

Der arbejdes ved prøverne koncentreret med den musikalske indstudering, men samtidigt vægtes korets sociale liv højt og snakken går lystigt i pausen. Koret deltager i et mindre antal koncerter pr. sæson.

Koret synger mandage kl. 19.00-21.00 i Sognegården, Storegade 10 B i Brande og korleder er organist Jesper Rahbæk Jespersen. Han kan kontaktes på tlf. 2836 2230 eller jesper@spillekant.dk