Menighedsrådsvalg 2024

Kandidater valgt på valgforsamlingen

På valgforsamlingen tirsdag den 17. september blev følgende valgt:

Kandidater: Dorte Kobbeltvedt Madsen, Maria Aagaard Mathiesen, Mira Helena Bergkvist, Ole Pihl, Rasmus Kirkegaard Dysager, Thorbjørn Sangild Hørlück Stølen.

Stedfortrædere: Inge Margrethe Thinggaard og Rebecca Cecilie Grenov.

Der skal vælges 6 medlemmer til menighedsrådet for en toårig funktionsperiode.

Det er muligt at udløse et afstemningsvalg, hvis der indleveres en eller flere kandidatlister. De kan indleveres fra den 18. september til og med den 15. oktober 2024. Listen kan afleveres til kordegn Ulla Mollerup, kordegnekontoret, Kapelvej 38, 2200 København N mandag til torsdag kl. 10-12 eller afleveres til sognepræst Martin Drengsgaard (mad@km.dk, tlf. 20878657), som træffes efter aftale. Kandidatlisten skal være udarbejdet på den af Kirkeministeriet godkendte liste, som kan fås på Kirkeministeriets hjemmeside (www.km.dk ) eller hos kordegn Ulla Mollerup (umo@km.dk, tlf. 61465275). Kandidatlisten skal underskrives af 6 stillere. Et eventuelt afstemningsvalg vil blive afholdt den 19. november.

Er der ved fristens udløb efter den 15. oktober ikke indleveret yderligere kandidatlister, udgør de kandidater, som er valgt på valgforsamlingen, det nye menighedsråd, som træder i funktion den 1. søndag i advent 2024.