Information om menighedsrådsvalget 2020

Mød op til dit menighedsrådsvalg 2020

Der er Menighedsrådsvalg den 15 september 2020 kl. 19.00 i Diamanten i Fynshav.

Kandidatlister skal iøvrigt afleveres til formanden for valgbestyrelsen Per Rasmussen kløvermarken 119 6440 Augustenborg eller til Mary Bjerrum, Herredam 5, Fynshav, 6440 Augustenborg i perioden 20. september 2020 kl. 19:00 til 27. september 2020 kl. 19:00.

Der er valg til menighedsrådet i Notmark sogn hvert 4. år. Vi er 6 valgte medlemmer. Herudover er præsten samt personalets repræsentant også medlemmer af menighedsrådet.

Menighedsrådet arbejder med varetagelse af kirkens økonomi, administration af medarbejder, vedligeholdelse og tilsyn med kirke, kirkegård og præstegård, planlægge og lede byggeopgaver samt større anlægsarbejder, maskinindkøb m.v.

Menighedsrådet støtter præsten i hendes arbejde, ligesom vi er aktive i forbindelse med afholdelse af arrangementer i samarbejde med præsten.

Der er således en bred vifte af opgaver, der skal løses. Der er brug for mange forskellige kompetencer, så vi mangler også DIG som kandidat.