Nørrevang Sogn

Nørrevangskirkens kontor
Nørrevangstorvet 1-3
Slagelse
Mand.-tirsd. samt torsd.-fred. kl. 9.30-13.00.
Torsd. tillige kl. 15.30-18.00.
Onsdag lukket.
Tlf: 5850 1116
Kontakt E-mail: suj@km.dk
Sognets officielle E-mail: noerrevang.sogn@km.dk

Det sker i sognet

Gudstjenester

Skærtorsdag med spisning
Nørrevangskirken, kl. 17:00
Katrine Brix
Højmesse
Nørrevangskirken, kl. 10:00
Lars Kistrup

Spirekor
Nørrevangskirken, kl. 16:30
Børnekor
Nørrevangskirken, kl. 16:30

Visioner

Nørrevang Sogn vil være kirke for alle aldersgrupper, med et bredt udvalg af gudstjenester og kirkelige aktiviteter. Vi ønsker at have et stærkt socialt engagement funderet på næstekærlighed. Kirkelivet, både det indre og ydre, bæres og udvikles af et engageret personale, et aktivt menighedsråd og stor frivillighed.

Vi fortsætter med:

Babysalmesang, musikalsk legestue, børnekor, pigekor og voksenkor.

Konfirmandundervisning, konfirmandklub, konfirmandandagter/gudstjenester.

Familie-, børne-, plejehjems-, børnehave/dagpleje-, institutions-, sygehus- og ældregudstjenester.

Gudstjenester med konfirmander som aktive deltagere.

Friluftsgudstjenester og spaghettigudstjenester.

Sang- og caféeftermiddage, koncerter, sogneaftner, sogneudflugter og krybbespil m.v.

Minikonfirmandundervisning og minikonfirmandklub.

Særlige arrangementer for børn i skolernes ferier.

Løbende indsamling til årets julehjælp.

Arrangementer. inkl. spisning.

Hygge- og hækle/strikkeklub med henblik på basardage.

Nye initiativer:

Som det fremgår, er der allerede gang i mange aktiviteter, hvilket kun er muligt takket være en stor og fleksibel indsats fra de ansattes side, kombineret med god hjælp fra en stor og aktiv gruppe af frivillige.

Menighedsrådet har afholdt visionsdag, både med menigheden og indbyrdes sammen med personalet. På den baggrund er forskellige nye initiativer under overvejelse.

Hvis økonomien og kræfterne rækker til det, vil i nærmeste fremtid gerne have afprøvet enkelte arrangementer af følgende typer: ´Musik og Brunch – gudstjenester’ - Gudstjenester som ligner højmessen, men på andre tidspunkter og med rytmisk musik.

Vi vil også gerne gøre endnu mere for at sikre spændende tilbud til alle børn fra babyer til konfirmationsalderen.

Kirker i sognet

Nørrevangskirken