Menighedsrådsvalg

Valg til Korning menighedsråd i 2024

I 2024 er der valg til menighedsråd i hele landet. I Korning skal der vælges 5 personer til menighedsrådet. Det nyvalgte menighedsråd tiltræder 1. december 2024.

Selve valget afholdes ved en valgforsamling tirsdag d. 17. september, hvor de fremmødte folkekirkemedlemmer kan stemme. Valgforsamlingen kan sammenlignes med en forenings generalforsamling. Bemærk: Stedet for valgforsamlingen  oplyses senere (da Korning kro desværre er under konkursbehandling).

Man skal være bosiddende i sognet eller i god tid have løst sognebånd og valgret til en af vores to præster for at kunne stemme (hvis du er i tvivl om hvilket sogn du bor i, så kan du tjekke det på sogn.dk ved at indtaste din adresse - læs mere her).

Slides med regler og praktiske detaljer ift. valget kan ses her: Regler og praktisk ift. menighedsrådsvalg

Kom og bak op om valget og giv det nye menighedsråd et solidt mandat. Overvej også gerne at stille op eller opmuntre andre til det – vi har brug for gode kræfter til både de praktiske dele og til at tage ansvar for kirkens liv og vækst.