Menighedsrådsvalg

Information om menighedsrådsvalget 2020

Der skal vælges 13 medlemmer til Menighedsrådet i Greve.

Der afholdes opstillingsmøde og valghandling den 15. september 2020 kl. 19,30 i Johanneskirken.

Alle, der kunne tænke sig at blive medlemmer af menighedsrådet og eventuelt stillere møder frem. Kandidaterne præsenterer sig. Der opstilles en liste med kandidater, og valghandlingen finder derefter sted.

Det nye menighedsråd tiltræder officielt 1. søndag i advent 2020 og konstituerer sig ved førstkommende menighedsrådsmøde.

Velkommen til opstillingsmøde og valghandling. Vi glæder os til at se jer!

Regler for valget

Kandidatlister skal indleveres på Kirkeministeriets blanket, som fås på kordegnekontoret.

Du kan stille op som kandidat, hvis du:

- er 18 år på valgdagen

- er medlem af folkekirken

- har dansk indfødsret eller fast bopæl i riget uafbrudt et år forud for valgdagen

- har bopæl i sognet (eller er sognebåndsløser og har flyttet dine parlamentariske rettigheder)

Hvis du har spørgsmål om menighedsrådsvalget kan du kontakte formanden for valgbestyrelsen Birgit Lieberkind