30
Sep

At miste og hvordan leve med sorg

Tidspunkt
kl. 19:30 - 21:30
Sted
Kirkehuset, Klochsvej 41, Bording Kirkeby
Beskrivelse
Temaaften med Grete Svinth Storbjerg.  Grete skriver: ”Jeg mistede min ægtefælle i 2020 efter langvarig sygdom. Sygdom og død medførte en lang sorgproces, hvor jeg måtte finde ud af, hvem jeg er uden min ægtefælle. Desuden har jeg taget en sorgvejleder uddannelse, hvor jeg fik et sprog til at forstå hvad sorg er. Jeg brænder for at andre får mere sprog for sorgen, og om at vi både som kirke og venner kan forebygge meget sorglidelse. Og hvad kan den sørgende gøre for at hjælpe sig selv og få den omsorg, man har brug for.” Grete bor i Tjørring, er uddannet sygeplejerske og har været udsendt til Afrika, hvor hun brugte sin uddannelse. Hun har siden arbejdet på intensiv afdeling, først i Herning, siden i Gødstrup. Entré kr. 50,- inkl. kaffe.