Menighedsrådsvalg

Information om menighedsrådsvalget 2020

Menighedsrådsvalg 2020

I dette Herrens år 2020 skal der afholdes menighedsrådsvalg i samtlige af landets sogne. Denne gang afholdes menighedsrådsvalget lidt anderledes, da der er kommet ny valglov.

Det betyder at der d. 12/5 er arrangeret et orienteringsmøde, hvor alle, der kunne have interesse i at blive en del af menighedsrådet, kan deltage. Her fortælles der op menighedsrådets arbejde og der er mulighed for at stille spørgsmål til de nuværende medlemmer. Her orienteres der ligeledes om valgproceduren frem mod valgforsamlingen i september, og den efterfølgende proces.

Næste led i menighedsrådsvalget er, at der afholdes en valgforsamling, hvor medlemmerne af menighedsrådet vælges. Her kan alle møde op, og være med til at sammensætte menighedsrådet. Tid og sted for valgforsamlingen meldes ud i det næste blad.

Vigtige datoer:

Orienteringsmøde i Vantinge d. 12/5 kl. 19.30. Ruevejen 15a.

Valgforsamling i september. Se næste blad for tid og sted.

/Menighedsrådet