Beslutningsprotokoller

September 2021

Tlf. møde den 5. august 2021

Beslutningsprotokol vedr. bud på forpagtning af jord fra forpagter John Rasmussen

Tilbud godkendt den 5.08.2021 på tlf. møde mellem Eric Steffensen, Flemming Christensen, Jan Bertelsen, Birthe Johansen , med underskrift og fuldmagt

Februar 2021

Referat til menighedsrådsmøde den 11. februar 2021 kl.19.00-21.00

Mødet afholdes i konfirmandstuen, Stokkemarke præstegård og på skype.

Mødedeltagere: Birthe Johansen, Jan Bertelsen, Bodil Sommer Kjær, Flemming Skaaning Christensen, Eric Steffensen, Laura Håkansson og Torben Fugl

Afbud: ingen

Referent: Birthe

1. Godkendelse af dagsordenen. Dagsordenen blev godkendt.

2. Beslutning : Menighedsrådet er kun forpligtet til at udarbejde en beslutningsprotokol, hvori menighedsrådets beslutninger indføres jf. lov om menighedsråd §25.

Menighedsrådets beslutninger indføres i en beslutningsprotokol med anførelse af hvorledes det enkelte medlem har stemt. Beslutningsprotokollen underskrives ved slutningen af mødet af de medlemmer der har deltaget i mødet. Ethvert af disse medlemmer kan forlange sit særstandpunkt kort tilført beslutningsprotokollen og ved sager der skal fremsendes til anden myndighed, kræve, at denne samtidig gøres bekendt med indholdet af protokollen. Det pågældende medlem kan ved sagens fremsendelse ledsage denne med en begrundelse for sit særstandpunkt.

Det er alene beslutninger, som skal indføres i denne protokol og ikke referater af eventuelle forhandlinger.

Punktet blev drøftet,

2. Orientering fra formand: Evaluering af Forsøg 5 fra Kirkeministeriet. (tilsendt på mail ). Menighedsrådet har fået Evaluering fra kirkeministeriet sendt pr. mail

b. Den 1. januar overgår alt vedr. Menighedsrådets regnskab til Det fælles Regnskabskontor i Maribo.

Mail: kontor@faellesregnskabskontor.dk. Mobil: 54653620

c. Faktura fra Scantone faktura 130416, er sendt til regnskabsfører. Projektet udføres i 2021 og forventes færdigt medio februar 2021. Taget til efterretning

d. Kirkeblad for marts, april og maj 2021: Noget vedr. påske; datoer for sangaftener; ønsker til kirkebladet. Punktet blev udsat

e. vedtægter for menighedsrådets enkelt poster gives på mødet.

f. beslutning vedr. gravermedhjælpers forlængelse,

g. Ny Fælles kirkeværge ansat: Lise Skovlund, Arkitektgården.

Punkt e,f,g, taget til efterretning

3: Orientering fra sognepræst: a. vedr. højbede ved terrassen ved køkkenet. b. Vil rådet give samtykke til at vi bruger forskellige ind- og udgangsbønner i løbet af kirkeåret til Højmessen?

Punktet udsat til næste møde

4. Orientering fra kontaktperson: udgår

5. Orientering fra Kirkeværge: Der er fældet træer i skoven, med positiv indtægt . Gravsteder næsten færdige, det ser rigtig pænt ud på kirkegården.

6. Orientering fra kasserer: Modtager gerne regninger og sender videre til regnskabskontor. Bankkonto til Torben Nymand, skovkonsulent, vedr. at indsætte beløb for skoven.

8: Orientering fra personalerepræsentant: udgår

9. Eventuelt: Flemming kontakter graver mht. arbejdet på kirkegård

. Næste menighedsrådsmøde torsdag den 8. april 2021 kl. 19.00-21.00, på Skype

Birthe Johansen Laura Håkansson

Eric Steffensen Bodil Sommer Kjær

Jan Bertelsen Torben Fugl,

Flemming Christensen, Knud Asger Rasmussen

August 2021

Tlf. møde den 5. august 2021

Beslutningsreferat vedr. bud på forpagtning af jord fra forpagter John Rasmussen

Birthe Johansen , med underskrift og fuldmagt

Beslutningsreferat til menighedsrådsmøde d. 5 august kl. 19.00-21.00

Mødet blev aflyst og punkterne , bortset fra pkt. 8. ,udsat til mødet i september.

Pkt. 8 blev afholdt via tlf. og fuldmagt

Afbud fra Bodil Kjær, Eric Steffensen, Laura Håkansson, Flemming Christensen

1.Orientering fra formand:

Offentligt møde om valg til provstiudvalg og valg til stiftsråd mandag den 16. august 2021 kl. 19.00 i Sognets Hus i Maribo. Alle medlemmer indkaldes.

Indkaldelse til Budgetsamråd den 8.september 2021 i Sognets Hus

Konsulentrunde den 7. september 2021 ,

Husk høstfest den 12. september kl. 11.00 med efterfølgende vand og sandwich i kulturhuset. Underholdning ved Vægterne i Maribo.

2.Orientering fra kontaktperson: Ny kirkesanger sangprøve udsat til den 23. august 2021 kl. 16.00-19.00

3.Orientering fra kirkeværge:

4.Orientering fra kasserer: Gennemgang af kvartalsrapport fra 2. kvartal. Referat af gennemgangen skal sendes til provstiudvalget.

5.Orientering fra præst: om kirkeblad, legestue, taizekor, bibelskov.

Drøftelse vedr. præstegårdshaven.

6.Orientering fra personalerepræsentant:

7.Drøftelsespunkt: Budget 2022 – Fra hvilke konti omprioriterer vi budgettet, så der ikke længere er underskud på lønninger på kirkegården? Den endelige beslutning træffes på mødet i september.

8. Beslutningspunkt vedr. forpagtningsaftale. Det blev besluttet at godkende tilbuddet fra forpagter John Rasmussen, på tlf. møde.

9. Evt.

Næste møde den 2. september kl. 19.00 i konfirmandstuen, Stokkemarke præstegård