Menighedsrådsvalg

Information om menighedsrådsvalget i Sakskøbing sogn

Der afholdes henholdsvis:

- offentligt orienteringsmøde 14. maj 2024 kl. 19.00

- valgforsamling den 17. september 2024 kl.

Begge møder er i Sakskøbing Sognegård Vestergade 2, 1. sal (indgang fra gården), 4990 Sakskøbing.

I år er der valg til menighedsrådene, også her i Sakskøbing. Alle, der er medlemmer af folkekirken, er fyldt 18 år og har adresse i sognet (eller løse sognebånd) kan stille op og blive valgt. Der er 8 pladser i vores menighedsråd og der er møde 1 gang om måneden (minus juli og december). Det er et vigtigt og mangesidet arbejde. Rådet har ansvar for at forvalte økonomien, ansætte personale, føre tilsyn med de mange bygninger og sammen med præsterne og organisten forsøge at skabe et levende kirkeliv, som favner alle aldre. Ved orienteringsmødet den 14. maj kan man høre meget mere om dette. Hvis man ikke kan vente til den dato, er man altid velkommen til at kontakte de nuværende medlemmer af rådet, præsterne eller personalet for at høre mere.

Valgbestyrelse 2020-2024

Inge Pilt Nielen, formand