Juniorkonfirmander

Alle børn i 3./4. klasse inviteres hermed til at være juniorkonfirmander!

Første gang er onsdag, den 21. februar 2024. Vi mødes fra kl. 13:30 – 15.00. Børnene vil blive hentet fra skolen kl. 13.00 og ledsages tilbage, hvis ikke de selv skal cykle/gå hjem fra konfirmandstuen, som ligger lige over for kirken.

Forløbet slutter med Palmesøndagsgudstjeneste, 24. marts kl. 14.00. Her medvirker juniorkonfirmanderne med et påskespil. Efterfølgende er der kage og saft/kaffe i sognehuset.

Der vil være en lille forfriskning til børnene, når de kommer, så de er klar til en god tid sammen.

Undervisningen tager udgangspunkt i børnenes egne erfaringer og spørgsmål og giver dem derfra kendskab til kirke og kristendom. Vi vil ofte være i kirken, da rummet åbner op for gode og nysgerrige spørgsmål, f.eks. ved at kikke på døbefonten og billedet på alteret. Vi skal selvfølgeligt også synge, lege og være kreative. Vi vil høre bibelhistorier om den barmhjertige samaritaner, lede efter det fortabte får og høre om Jesus’ fødsel, død og opstandelse, og dermed få kendskab til, hvorfor vi fejrer jul, påske og pinse.

Man behøver ikke at være døbt for at være med.

Tilmelding er nødvendigt og sker ved at skrive eller ringe til:

præst Charlotte Quiring
tlf. 5123 3830