Praktiske oplysninger om konfirmation i Haderup og Feldborg Sogne

Konfirmanderne følger som udgangspunkt konfirmandundervisningen sammen med deres klasse fra den lokale skole.

For konfirmander fra Feldborg vil konfirmandundervisningen finde sted torsdage kl. 8.00 til 9.30 i Menighedslokalet i Feldborg Kirke

For konfirmander fra Haderup vil konfirmandundervisningen i 2024 finde sted torsdage kl. 14.15 til 15.45 i konfirmandstuen i Præstegården, Kirkevej 11, Haderup.

Pga. Folketingets afskaffelse af Store Bededag vil der i 2024 være konfirmation i Feldborg søndag d. 28. april kl. 10.00 og i Haderup lørdag d. 4. maj kl. 10.00.

Fra 2025 vil konfirmationsdatoerne være som følger:

- I lige år er der konfirmation første søndag i maj i Feldborg og lørdag i den samme weekend i Haderup. Begge dage kl. 10.00.

- I ulige år er der konfirmation første søndag i maj i Haderup og lørdag i den samme weekend i Feldborg. Begge dage kl. 10.00

Hvis der er andre konfirmationer i familien i samme weekend, vil det fx være muligt at “bytte kirke” og blive konfirmeret i nabosognets kirke i stedet.

Tilmelding til konfirmandundervisning og konfirmation

personregistrering.cpr.dk/personregistrering/konfirmation

Klik ovenstående link for at tilmelde dit barn til konfirmationsforberedelse og konfirmation med dit NemID.

VIGTIGT: Ved fælles forældremyndighed skal begge forældre give samtykke til tilmeldingen. Dette gøres på følgende måde: Efter den ene forælder har tilmeldt konfirmanden, modtager begge forældre en kvittering. Den anden forælder med forældremyndighed, skal klikke på et link i sin kvittering for at blive bragt til en side, hvor der underskrives med NemID. BEMÆRK: Konfirmanden bliver IKKE tilmeldt medmindre begge forældre med forældremyndighed har kvitteret med NemID.

Hvis dit barn er døbt i udlandet eller et andet kristent trossamfund, skal du bruge en kopi af dåbsattesten.

Du kan tidligst tilmelde dit barn året før konfirmationen.

Hvis du behøver hjælp til tilmeldingen, er du velkommen til at kontakte Sognepræst Rune Hoff Lauridsen på tlf: 5142 2010 eller mail: rhl@km.dk.