Åben kirke

Alle er velkomne i kirken!

Kirkens rum er til for dig, der søger svar på livets store spørgsmål, ønsker et rum til fordybelse og ro og har brug for at vide dig elsket og velkommen. Her er du velkommen, som du er med det, du bærer med og måske vil lægge fra dig. Her er højt til loft!

Der er mulighed for at tænde et lys som ordløs bøn, som hilsen, som tegn på glæde.

Du kan også skrive en bøn og lægge det i den lille skål. Så vil præsten løfte det op i skålen til forbøn under gudstjenesten om søndagen. Hvad der står på sedlen, forbliver mellem dig og Gud. Ønsker du en konkret forbøn, må du gerne skrive det uden på sedlen, så vil præsten tage det med i kirkebønnen.

Søger du en sætning, tanke, velsignelse el.lign. til at hæfte dine tanker ved, står der en lille kasse i våbenhuset med kort til inspiration. Bladre gerne i kortene, så du finder det, der passer til dig. Sæt dig måske med det ind i kirken og lad ordene forplante sig i dig. Du er velkommen til at tage kortet med hjem.

Jesus siger: Kom til mig, alle I, som bærer tunge byrder, og jeg vil give jer hvile.